První cykly na A123 paku

Počasí nedovoluje vytáhnout éra na louku takže jsem zatím udělal jen domácí „motorové zkoušky“ článků A123 v Buzzardovi. Při první zkoušce, která trvala 19 minut, jsem držel proud okolo 5A a jen krátkodobě (ne délenež minutu) jsem zkoušel větší proudy. Na plný plyn jsem se nedostal přes 20A. Problém byl v nastavení regulátoru, měl jsem nastavené vysoké napětí pro omezení. Nabíjení trvalo 54 minut, dobil jsem 1640 mAh, proud se celou dobu nabíjení držel na 2A. Posledních 6 minut se články dorovnávaly postupně klesaícím proudem. Koncové napětí článků bylo 3,59 – 3,38 – 3,58 – 3,58.
Při druhé zkoušce jsem omezení reglu na stavil na nejnižší možné napětí (60% počátečního napětí). Začal jsem plným plynem po dobu 1 minuty – proud klesl z 30A na 25A. Následovaly 2 minuty na 10A – tady se proud držel bez problémů. Dalších 7 minut jsem držel 6A. V 10-té minutě od začátku jsem opět zkusil plný plyn na 30s – proud klesal z 28A na 25A. POkračoval jsem s 6A až do omezení reglu v 17-té minutě od začátku.
Nabíjení probíhalo podobně jako v předešlém případě jen s tím že nabíječka odhadla zbývající kapacitu na 5%. Celkově se dobilo 2151mAh, závěrečné balancování trvalo 11 minut a dobilo se během něj okolo 50 mAh.
Během obou testů byl nejteplejší koponentou regulátor – šla na něm ale bez problémů udržet ruka. Motor ani aku se prakticky nezahřály.
Protože s A123 budu muset létat na čas ukázaly zkoušky jaké proudové odběry odpovídají jaké poloze kniplu plynu a podle toho při prvním letu odhadnu letový čas.
Hlavní je že se články srovnaly a že se nerozchází jejich napětí.

Napsat komentář