Teorie letu vrtulníku

Série článků z časopisu Modelář (první díl Modelář 9/1973).
křidélkování – nastavování úhlu náběhu rotorového listu
mávání – pohyb rotorového listu nad a pod rovinu kolmou na hlavní osu rotoru. U skutečných vrtulníků je umožněno existencí vztlakového (mávacího) čepu
kývání – částešný pohyb listu v rovině otáčení rotoru. U skutečných vrtulníků je umožněno existencí odporového (kývacího) čepu
kolektivní řízení – změna úhlu náběhu všech listů rotoru současně. Je vyvoláno axiálním posunem desky cykliky po hlavní ose rotoru
cyklické řízení – periodická (sinusová) změna úhlu náběhu jednotlivých listů. Je vyvoláno nakláněním desky cykliky. Funkčně odpovídá naklonění celé hlavní osy rotoru

Příspěvek byl publikován v rubrice Všehochuť a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář