Kolibri v4.5 - STAVBADatum | Postup stavby |
---|
18.6.2010 | Přišly díly z HC, Kolibřík půjde znovu do vzduchu. Vyměnil jsem podvozek a ocas (nechal jsem pouze původní vrtulku). Po pár letech se mi zdálo, že hlavní motor ztrácí výkon takže jsem ho vyměnil taky. Zdá se mi, že je to lepší - ještě uvidím. Původní baterky stále používám - udělám na nich sice kratší letový čas než na nových ale jinak vypadají OK. |
11.3.2010 | Včera jsem vyměnil horní část hlavní hřídele (tu s čepama pro rotorové listy). Vibrace jsou výrazně menší. Při montáži jsem si uvědomil, že na originále nemají čepy průměr přesně 2 mm ale trochu míň a listy se na nich tedy můžou dostředit. Já jsem při opravě použil přesně 2 mm kulatinu, listy jdou přesně nasadit ale asi jim chybí možnost se usadit a dorovnat drobné nepřesnosti. Pokud se mi podaří je znovu ulomit zkusím na opravené hřídeli čepy ve vrtačce trochu zmenšit.
Začíná zlobit ocas - nevím, jestli je to špatným stavem aku (už jsou na odpis) nebo jestli je to něco jiného - v každém případě po nějaké chvíli se vrtulník nedaří bočením držet rovně a po další chvíli se začne nekontrolovaně točit proti směru hodinových ručiček. Právě to, že se problém objeví až po nějaké době ukazuje (snad), že problém bude v aku. |
9.3.2010 | Sadu pak jsem sehnal takze jsem mohl Kolibrika zase sestavit. Zda se mi ze je klidnejsi ale objevily se vibrace ktere driv nebyly - zrejme jsem hlavni hridel neprovrtal uplne kolmo a listy ted uplne nedrzi stopu. |
7.3.2010 | Havárií přibývá. Kabinka je už slepovaná na obou stranách. Na podvozku se mi ulomil přední trn takže někdy podvozek drží jen za zasunutou baterku. Ulomily se mi oba čepy na hlavním hřídeli na kterých jsou zavěšeny listy. To jsem opravil provrtáním hřídele a nastrčením 2mm uhlíkové tyčinky. Horší je, že na jedné páce se ulomil jeden kulový kloub - a to nijak nespravím, tenhle díl musím dehnat a koupit. Jinak ale Kolibřík vydrží neskutečné věci. |
27.2.2010 | Podvozek má za sebou několik lepení, zatím se mi vždycky podařilo ho uvést do provozuschopného stavu. Podařilo se mi taky nakřápnou kabinku - spravil to vteřiňák a kousek lepenky zevnitř i zvenku. Vůli serv jsem podle rady na RCManii pojistil kousky bužírky nad černými terčíky, které vymezují pohyb. Dotáhl jsem desku elektroniky proti základnímu rámu, horní šroubek byl povolený. |
13.2.2010 | Dalsi oprava podvozku. Zaroven jsem z tenkeho hlinikoveho plechu vyrobil nahradni podvozek ktery se obostranou lepici paskou prilepi na slot pro baterku - tedy az ten original bude neopravitelny. |
12.2.2010 | Prilepil jsem ulomenou levou nohu, spoj vyztuzen kousky plastu. Seridil jsem vule serv. |
4.2.2010 | Oprava podvozku kouskem izolepy - prvni sram na vrtulnicku. |